Skip to content

Skrivebordsverktøylinje og Skype For Business Call Monitor

Med PC basert CallCenter fra Trio og telefoniløsning i Microsoft Lync har man en robust løsning hvor man ikke er avhengig av fysisk lokasjon for å bemanne tjenestene. Baksiden av medaljen har for mange vært at det har vært vanskelig å finne igjen vinduer for Trio og Lync for å avslutte eller koble videre pågående samtaler. Heldigvis finnes det verktøy for dette i løsningen!

Trio Skrivebordsverktøylinjen

Skrivebordsvertøylinjen til Trio er standardfunksjonalitet som ofte er oversett i hverdagen. Denne benyttes for å få tilgang til funksjoner og informasjon fra Trio Agent Client selv om man jobber aktivt i andre programmer. Skrivebordsverktøylinjen legger seg øverst på skrivebordet (standard monitor om du har flere). Denne linjen ligger øverst, uansett hvilke andre programmer som startes slik at ingen vinduer kan skjule den. Dette sikrer at du alltid har full oversikt. Følgende eksempel viser Trio Skrivebordslinjen som ligger øverst selv om man har Internet Explorer og Excel liggende over selve Trio Agenten. Dette gir full oversikt over din status i kontaktsenteret.

 
Trykk på bildet for større versjon

Skrivebordsverktøylinjen har de knapper og funksjoner tilgjengelig som er fornuftige å ha i betjening av kundesenteret. Det har også en oversikt over køstatus. I tillegg kan linjen tilpasses for å vise sanntidsdata fra kundesenteret og slik sett gi en rask helsetilstand på tjenesten. Dette kan være informasjon som kan erstatte en veggmonitor eller gi tilsvarende informasjon til de som ikke har tilgang til veggmonitorer. Dette kan som eksempel se slik ut om jeg tar ut et utsnitt fra høgre del av skrivebordsverktøylinjen i bildet over som har fått noe tilpasset innhold:



Trykk på bildet for større versjon

Som nevnt så er Skrivebordsverktøylinjen standard funksjonalitet som enkelt kan åpnes fra Trio Agent ved å gå til Vis – Skrivebordsverktøylinjen.

Trykk på bildet for større versjon

Dersom du ønsker at Skrivebordsverktøylinjen skal åpnes automatisk hver gang du starter Trio Agent, kan dette gjøres ved å gå til Fil – Innstillinger – Alternativer og sette hake for Lagre Vinduer. Da vil du få opp igjen Skrivebordsverktøylinjen (og alle andre Trio vinduer du måtte ha oppe når du sist stoppet Trio):

Skype For Business Call Monitor

Et annet problem som enkelte får ved overgangen fra standard telefonløsninger med bordapparater til softwarebaserte telefoniløsninger som Microsoft Lync er å finne igjen Lync vinduet som holder den pågående samtalen. Dette er utfordringer man har også om man ikke sitter i et kundesenter, f.eks. om man ønsker å avslutte samtalen eller koble den videre til noen andre. Med skrivebordsverktøylinjen kan man jo enkelt avslutte en pågående samtale i Trio. De som fører en ren Lync samtale vil måtte lete etter samtalevinduet bak andre vinduer man har jobbet med, eller åpne Lync hovedvinduet med tastekombinasjonen <Windows>+Y for så å få tilgang til den pågående samtalen. Enkelte har også mulighet for å avslutte samtalen eller finne hovedvinduet ved hjelp av knapper tilhørende hodesettet.

Lync går i disse dager over til Skype for Business, og i den forbindelse innføres det mye ny funksjonalitet. Blant annet kommer nå Call Monitor som vi lenge har kjent fra Skype (personal) inn til Lync (eller Skype for Business som det nå heter). Dette er et lite samtalevindu som hele tiden vil ligge fremst så lenge samtalen pågår. Slik vil man alltid ha oversikt og tilgang til samtalekontroll uansett hvilket program man måtte jobbe i. Dette kan f.eks. se slik ut:

Trio og Skype for Business er best i lag!

Kombinasjonen mellom Trio og Lync/Skype for Business blir derfor nå kraftigere enn noen gang ettersom man hele tiden kan ha full oversikt over sin samtale status gjennom Trio Skrivebordsverktøylinje og Skype for Business Call Monitor uavhengig av andre programmer man måtte jobbe med på PC.

Trykk på bildet for større versjon
Published inLyncSkype for BusinessTrio

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *